[NL] Co-organized with Studium Generale: De klank van emoties in muziek

Foto verkregen van de Studium Generale pagina

Tranen in je ogen van een lied krijgen. Irritatie ontdekken in ongeduldige noten. Muziek kan allerlei emoties oproepen. Peter Bogaert legt uit hoe componisten in de afgelopen eeuwen onze menselijke gevoelens verklankten. Hij laat fragmenten horen van componisten als Bach, Beethoven, Liszt, Wagner en de serialisten uit de 20e eeuw. Ook geeft hij een inleiding op twee stukken die het Nederlands Studenten Orkest op 9 februari in Hengelo zal uitvoeren. In de Akademische Festouverture van Brahms hoor je bijvoorbeeld allerlei studentenliederen, zoals het Gaudeamus Igitur. Ein Heldenleben van Strauss is een symfonisch gedicht dat begrijpelijker wordt als je de structuur herkent. Bogaert zal ook zelf op zijn viool passages spelen.

Drs. Peter Bogaert is componist en werkt als violist, dirigent, concertmeester en strijkerscoach in heel Europa. Hij is bij de UT dirigent bij MSO en InSPE.

Het NSO zal op 9 februari spelen in de Schouwburg van Hengelo in het kader van hun landelijke tournee. Kaarten te verkrijgen via: www.nso.nl en op deze avond. Op 8 februari betalen studenten 7,50 euro. Niet-studenten: 12,50 euro.

Dinsdag 8 februari 19:30-21:00 Vrijhof

Aanmelden voor het evenement mogelijk via the website van studium generale.